Dengarkan lagu Buih Jadi Permadani nyanyian Arief dengan lirik

Buih Jadi Permadani

Arief8 Dis 2021

Lirik Buih Jadi Permadani

Dinginnya angin malam ini menyapa tubuhku

Namun tidak dapat dinginkan panasnya hatiku ini

Terasa terhempasnya kelakianku ini dengan sikapmu

Apakah karna aku insan kekurangan mudahnya kau mainkan

 

Oh mungkinkah diri ini dapat merubah buih

Yang memutih menjadi permadani

Seperti pinta yang kau ucap dalam janji cinta

 

Juga mustahil bagiku menggapai bintang di langit

Siapalah diriku hanya insan biasa

Semua itu sungguh aku tiada mampu

 

Salah aku juga karna jatuh cinta

Insan sepertimu seanggun bidadari

Seharusnya aku cerminkan diriku

Sebelum tirai hati aku buka

Untuk mencintaimu

 

Oh mungkinkah diri ini dapat merubah buih

Yang memutih menjadi permadani

Seperti pinta yang kau ucap dalam janji cinta

Juga mustahil bagiku menggapai bintang di langit

Siapalah diriku hanya insan biasa

Semua itu sungguh aku tiada mampu

 

Salah aku juga karna jatuh cinta

Insan sepertimu seanggun bidadari

Seharusnya aku cerminkan diriku

Sebelum tirai hati aku buka

 

Untuk mencintaimu

Komen untuk Buih Jadi Permadani (51)

Shafa Nizam
Shafa Nizam

kalau pun diorang claim biar jela,kenyataan sebenar kita tahukan? sekurangnya lagu ni naik balik, kau buat apa? merengek macam budak2 je kau tahu .

Ni lagu malaysia di ambik oleh Indon

Amieeganu69@gmai
Amieeganu69@gmai

ok mana lagu cinta

Aeidil Nizam
Aeidil Nizam

Arief- Buih Jadi Permadani

Janah Ws
Janah Ws

terbaik..sy suka sngt.meyentuh hati😥

Heri Yanto
Heri Yanto

ya sbb dinyanyikan org Indonlah lagu ni bangkit balik. kalau tak lagu ni hilang dh ditelan masa

Ni lagu malaysia di ambik oleh Indon

Z A🎧R U L
Z A🎧R U L

4️⃣6️⃣

Hendra Javano
Hendra Javano

Engkau mnyibuk buat ape?

Dapat kebenaran kan buat cover ni? Sbb ni lahu malaysia? Kenapa arief ni yang nyanyikan?

Irfan
Irfan

Dapat kebenaran kan buat cover ni? Sbb ni lahu malaysia? Kenapa arief ni yang nyanyikan?

Z A🎧R U L
Z A🎧R U L

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 ⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪ 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 ⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪⚪ 10~20/05 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴

Nizam Nizam
Nizam Nizam

hati tetap tabah menghadapi ujian Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang